אינסטגרם

ברשימת 12 הדברים שלא ברור איך נראו חיינו לפניהם, מככב לו האינסטגרם,

מדיה המציגה קבוצת תמונות מרובעות, לרוב מפולטרות, עם פונקציות מינמליסטיות וכל מיני סולמיות שהפכה להיות אחד מכלי השיווק החזקים והנדרשים לכל בעל עסק.

אי שם בשנת 2008, כשאנחנו מתרגלים למסכי המגע בסמארטפון ועוד לא עיכלנו את מותו בטרם עת של הבלאקברי והנה נולדה לה בשעה טובה במשקל תקין וללא סיבוכים מיוחדים- האינסטגרם.

אחות קטנה לפייסבוק ודודנית לטויטר נצר למשפחת “מה זו כל הטכנולוגיה הזו”.

האינסטגרם בא לעולם עם חזון, להפגיש את כל בני האדם מכל קצוות עולם באמצעות ויז’ואל.

מייקל חובב השקיעות בחוף המזרחי במסצ’וסטס יוכל לפגוש בתמונות את יענקל חובב השקיעות בחוף המערבי של אשדות יעקב, רק יציינו שניהם האשטג #sunset ויוכלו ללכת יד ביד אל עבר השקיעה.

אך, בפועל מעטים האנשים שהבינו את החזון.

אלה שעשו זאת היו בעיקר צלמים וחובבי צילום שיצרו קשרים איתנים המתוחזקים עד עצם היום הזה, שאר בני האנוש, אם כבר עשו שימוש באפליקציה, עשו זאת למטרות עריכת תמונות שצילמו בסמארטפון והעלאת התוצאה, לפייסבוק.

התפנית החלה רק בשנתיים האחרונות, בדרך היו המון סימנים שאותתו שאוטוטו זה הדבר הבא, אך אלה הושתקו סביב העובדה שהמדיה הזו שייכת לצעירים, היא דורשת סבלנות ומתקיימות בה פונקציות לא מובנות ואינטואיטיביות ועל כן היא נחלת חלקם ולא של חלקנו. קשישי השבט.

אולם, דווקא כוכבי הרשת כפי שהם מכונים שצמחו מתוך האינסטגרם, הובילו מבלי שידעו מהפך רשתי, פרסומי ושיווקי כאשר עסקים קלטו את פוטנציאל החשיפה שיש למוביל דיעה רשתי על פני כל פרסום בערוץ תקשורתי אחר שהיה נהוג ( פרסומת בטלויזיה, עיתונים, רדיו או פליירים רחמנא לצלן) ויתרה מכך, הוא זול משמעותית.

אותם מובילי דיעה החלו להפיק תועלת מהרשת, הם “רק” עסקו בשגרת יומם ותיעדו אותה, וקיבלו מוצרים, הטבות ואפילו תשלום עבור צילום שבו מככבים הם והמוצר.

וכך כולם רצו להיות כמו…

והאינסטגרם? הוזנקה כמות המשתמשים שלו ובעוד כל אחד רוצה להיות… החלו עסקים קטנים וגדולים לטפח עמודים, גלריות הקוראות לכולנו בואו אצלנו! ותזכרו שאצלנו הכי יפה, הכי טוב, מרשים ונעים.

נשתף אתכם במה שלא חשבתם שתדעו, נספר לכם על תהליך הפקת המוצר, נראה לכם פיספוסים, נצלם תוצרים, נציע לכם להשתתף בצילומים… ואתם? כל שעליכם לעשות הוא לאפשר לנו לחדור את התודעה שלכם. כך שכשתצטרכו מוצר (וגם אם לא) תצטרכו את שלנו ורק שלנו.

לפני כשנתיים וחצי כשהתחלתי ללמד אינסטגרם אנשים פרטיים ובעלי עסקים ועניין, שקף 2 במצגת שלי היה “אינסטגרם, אם אתה לא שם אתה לא קיים. האמנם?”

והתשובה אז היתה, לאו דווקא. אפשר (ולפעמים רצוי) להתנהל עם דף הפייסבוק בלבד או במדיה המוכרת והעובדת עבורנו.

כיום, המצגת שלי כבר איננה רלוונטית.

גם כי התשובה לשאלה הזו, כבר לא כזו נחרצת ובוודאי שנוטה יותר לכיוון מאסט האב.

וגם כי האינסטגרם שינה פניו מבחינת הפיצ’רים והאופציות והאלגוריתם שקובע את מידת החשיפה שלנו ופניו כבר מזמן לא מכוונות ל let’s talk sunsets  אלא ל let’s talk business

וזהו בהחלט ה- דבר בה’ הידיעה ובה’ ההאשטגיה שעובד היום מבחינה שיווקית.

הכותבת הינה אודליה בקרסקי, אחת שלמדה תקשורת והלכה לנוח בעבודה בבריאות הנפש, בשנתיים האחרונות היא מתפרנסת ממה שהיא תמיד עשתה גם ככה.

כותבת תוכן, מלמדת אינסטגרם משלב הבסיס, מרצה בפני עסקים וחברות על שימוש נכון במשאבים האנושיים בעסק לשיווק אפקטיבי באינסטגרם, מתחזקת עמודים, חיוך וארבעה ילדים.

לינק לדף האינסטגרם: https://www.instagram.com/bakarskeat/

הטבה לקוראי הניוזלטר של ALLCLUB- הרצאה בבית העסק / שיעור פרטי ב 10% הנחה

סדנאות- 5% הנחה על הכרטיס השני

יכולים לפנות באופן פרטי דרך הפייסבוק / האינסטגרם או בנייד 052-2227616

By |2018-11-25T10:46:35+00:00אוקטובר 11th, 2018|מאמרים מקצועיים, ניוזלטר|