הכוח העיסקי בהופעה מול קהל ומצלמה

ערן הדס, רשת ערוץ 2 – לדבר מול קהל ומצלמה למיתוג אישי ולשיווק העסק שלך | eran hadass – public speaking

מדוע דיבור מול קהל הוא העתיד בשיווק אישי ועיסקי

קידום בקריירה, עוד לקוחות, יותר מכירות. רוצים לבצע את קפיצת המדרגה האישית? לפניכם הדרך המהירה והקלה לדבר מול קהל ומצלמה: כך תוכלו להישמע בצורה משכנעת, מנוסחת היטב ומלאת בטחון.  זו ההזדמנות שלכם להשיג שיפור מיידי בפשטות ובמהירות

מעוניינים לעלות על מסלול ההצלחה האישי שלכם? רוצים עוד לקוחות ויותר מכירות?

זה עד כדי כך קרוב אליכם. אם תעשו את זה נכון – ההצלחה שלכם מובטחת. צאו לדרך ותתמידו – ואיש לא יעצור אתכם.

עד כדי כך קרוב.

מה, באמת?

בואו נסכים על הבסיס. קיבלנו מתנה רבת עוצמה, שהפוטנציאל שלה גדול, וכל שנותר לנו הוא להשתמש בה במיומנות גבוהה. זה לא קשה. מדובר באוצר בלום שיכול לשנות לנו את החיים. האם נשכיל להשתמש בו בצורה ראויה? נאחז בו בשתי ידיים ונשנה את חיינו?

למה בכלל צריך לדבר מול קהל?

נאומים והופעה מול קהל הפכו במידה רבה לחלק חשוב בשוק העיסקי המודרני שבו למילה ולכושר השכנוע יש משקל מכריע ביכולת שלנו לפתוח דלתות, להתקדם, להשיג מטרות ולשגשג בשוק העבודה. כל מי שמבקש קידום או מעוניין להגיע לעמדת ניהול, כל יזם שצריך למכור את הרעיון שלו, כל איש עסקים עצמאי שצריך להזיז הרים בכדי לפתוח את הדרך לקידום העסק, כל עורך דין שצריך לטעון לטובת הלקוח שלו, כל מנכ”ל שמעוניין להניע את עובדיו –  ובעצם, מי לא? –  כולנו משתמשים בהופעה בציבור כדי להעביר את המסר הרצוי לקהל גדול, במטרה לזכות בתמיכה למטרה שלנו.

קחו החלטה, תתחילו ליישם את המיומנויות

ואולם רבים כל כך החוששים להופיע ולדבר מול קהל, קופאים על מקומם, מוותרים על מיצוי הפוטנציאל הטמון בהם, ומחמיצים את הכיף של החיים: הנאה, כבוד, מוניטין, הערכה, קידום והצלחה עיסקית.  את כל אלה תחושו בסיום ההרצאה שלכם, לאחר הופעה טובה מול קהל, אחרי מצגת מוצלחת, או בתום ישיבת צוות שבמהלכה החלו הראשים סביב להנהן בהסכמה. הצלחתם לפתוח להם את הראש ואת הלב.

זה קל מכפי שנדמה

אנשים מתקשים להאמין עד כמה זה קל לרכוש את המיומנות ולהפוך לדובר טוב מול קהל. הכלים לכך ברורים, וכל אחד יכול לרכוש אותם. הופעה טובה מול קהל איננה עניין מולד, או כשרון פלאי שהוא נחלתם של מתי-מעט. הופעה טובה מול קהל היא מיומנות טכנית נרכשת, שכל אחד מסוגל לאמץ. גם ברק אובמה לא נולד ‘רוק סטאר’. כמובן שעם תרגול ונסיון המיומנות הזו שלו השתכללה והגיעה לביטוי מוצלח ביותר.

ההתחלה הקשה של אובמה

obama
אובמה. התחלה מלאה חששות

ההתחלה שלו היתה קשה, אבל עם הזמן ההופעה שלו השתפרה פלאים, ואז רבים בקהל החלו לומר: “וואו, כישרון מולד לדיבור מול קהל”. הם לא ידעו שגם אצלו ההתחלה היתה מלאת חששות, אבל עם הזמן הוא צלח הכל והפך לדובר מלא בטחון. “למעשה לא יכולתי לעשות את זה טוב עד שהתחלתי במירוץ לנשיאות”, סיפר במהלך הקמפיין שלו ב-2008.

בואו לבנות את המותג האישי שלכם דרך הופעה מול קהל

הופעה מול קהל היא דרך מצוינת לבנות את המותג האישי שלנו; היא גם יכולה לקדם לנו את הקריירה, להרשים את הממונים עלינו, להרשים את הכפופים לנו; היא דרך להוכיח לקונים פוטנציאלים שיש לכם מוצר טוב ביד; היא דרך נאותה לקדם את העסקים; והיא דרך נוספת להרוויח כסף מהידע שלנו.

במילים אחרות, הופעה טובה מול קהל מעלה את הערך האישי שלנו, בונה לנו מוניטין, ובדרך פלא פורשת בפנינו שטיח אדום להצלחה.

חושבים להפוך למקצוענים?

אם אתם חושבים להפוך למקצוענים ולהעביר את הקריירה שלכם לשלב הבא, אתם חייבים לקבל החלטה להפוך לדוברים טובים. תוכלו להפוך לא רק למישהו שמסוגל לדבר מול אנשים עם נשימה סדורה ודפיקות לב הגיוניות. עם הזמן תוכלו להפוך לדוברים שמסוגלים לעניין, לרתק, להחזיק קהל, ואפילו לקבל מחיאות כפיים.

באופן בלתי נמנע, כמעט כל אדם מקצועי יהיה בסופו של דבר במצב שבו הוא מדבר מול קבוצה. עבור רבים מאיתנו, ההזדמנויות האלה רק גדלות עם הגיל והניסיון. מן הפעולה הפשוטה של להביע דעה במפגש עם חברים, ועד להצגת אסטרטגיה שיווקית בישיבת בעלי המניות השנתית של החברה, להופעה מול קהל יש צורות רבות, אבל לכולן יש את אותה המטרה: להעביר מסר לאחרים ולעורר לפעולה הנדרשת מכך.

המיומנות שכל אחד חייב לפתח

ללא מיומנויות דיבור יעילות, מנהלים אינם יכולים להפוך למנהיגים, חברות לא יכולות לבצע משימות, קבוצות לא יכולה לממש את מטרתן. לעומת זאת, הופעה יעילה מול קהל יכולה להוריד את השמיים. הכוח הזה של יצירת אנרגיה בתוך קבוצה, למוטיבציה, להשראה, לחדשנות, יכול להביא אנשים ביחד אל הצלחה שלא היתה שם בעבר. הופעה טובה מול קהל היא מיומנות שכל אחד צריך לטפח, ולהשקיע בו מאמץ, מכיוון שהתשואה על ההשקעה היא עצומה.

מהיכן מתחילים?

כדי להצליח, אנחנו צריכים לשים דגש על מספר מרכיבים – למשל להתרכז בתוכן, להבין מה אנחנו מנסים לומר ולוודא שאנחנו ברורים. צריך גם לעבוד על סגנון הפרזנטציה  לוודא שהיא איננה משעממת או מבלבלת. התרגול הוא המורה הטוב ביותר – אתם תהפכו טובים מיום ליום, האיכות הגבוהה תגיע עם הניסיון. אבל הכי חשוב, זה לדבר על הדברים שחשובים לקהל, לגעת בהם, לתת להם ערך. אם דיברתם על נושאים שחשובים לשומעים שלכם, שממש נוגעים בהם, יש לכם תעודת ביטוח לפרזנטציה מוצלחת. זה עד כדי כך פשוט.

2018-05-24T09:49:49+00:00