הקמת מועדון לקוחות לעסקים קטנים

כל מנהל של רשת חנויות או מותג יודע; הקמת מועדון לקוחות הוא עניין הכרחי להמשך הצמיחה של העסק, הגדלת מחזור המכירות ושימור הלקוחות שלו. אך האם הדבר שמור רק לעסקים גדולים? אם נחשוב על זה, נבין שאין ממש סיבה לכך. למעשה, כל עסק השואף לשווק ללקוחותיו הנאמנים שירותים ומוצרים חדשים, להציע להם מבצעים מעניינים על מנת לעורר בהם עניין במותג ולהשיבם שוב ושוב לחנויות הרשת, זקוק למועדון לקוחות, ללא חשיבות אמתית לגודל העסק, או כמה חנויות יש באמתחתו; חנות אחת, שתיים או עשר.  

אז ברור לנו שמועדון לקוחות משרת נאמנה עסקים מכל סוג וגודל. עתה נשאלת השאלה – מהי הדרך הטובה והנכונה ביותר לנהל אותו? או במילים אחרות, עד מתי נייצר כרטיסי מועדון מפלסטיק ללקוחות המותג, שאינם משקפים להם שום מידע שימושי, ואיתם גם לא ניתן לבצע אף פעולה?

מועדון הלקוחות של היום

אם נבחן מקרוב את הדרך בה היום מנהלים מועדון לקוחות לעסקים קטנים או גדולים, נגלה שהדברים לא מתנהלים בצורה היעילה ביותר עוד משלב הצירוף למועדון. לקוחות נאלצים למלא טופס ידני בקופה בדיוק כשהם כבר ממהרים לדרכם, את אותו טופס נדרש העובד בחנות להזין בצורה ידנית למחשב ובעקבות זאת, קיימת האפשרות לטעות בהזנת מספר הטלפון של הלקוח, בכתובת האימייל או בתאריך הלידה שלו, ובסיום התהליך ניתן ללקוח כרטיס מועדון מפלסטיק אותו הוא מתבקש לשמור בארנק.

באמצעות כרטיס הפלסטיק, הלקוח כמובן איננו יכול לעשות דבר. לא לבדוק כמה נקודות צבר או מתי מסתיימת חברות המועדון שלו, לא לצפות דרכו במבצעים, ובוודאי שלא לבצע באמצעותו רכישות. ומה קורה מרגע ההצטרפות? הוא מקבל דיוורים ומבצעים באמצעות ניוזלטר ומסרונים, שתופסים אותו שהוא לא בהכרח בקרבת החנות, ובדרך כלל גם בדיוק בזמן הלא מתאים…

כשלוקחים בחשבון את ההשקעה האדירה הכרוכה בצירוף לקוחות חדשים למועדון, ובמיוחד כשמדובר בעסקים קטנים שאין להם משאבים בלתי נגמרים, שימור הלקוחות הקיימים הופך חיוני ביותר (הלא זול בהרבה להחזיר לקוח לחנות פעם שנייה מאשר להשיג לקוח חדש), וכמוהו גם ההכרח למצוא דרך יעילה יותר, פשוטה וחסכונית לצרף לקוחות חדשים למועדון.

אם כך, כיצד נוכל לחזק את הקשר בין המותג ללקוח בצורה אפקטיבית? מה תהיה הדרך האופטימלית להשאיר את המותג תמיד בתודעת הלקוח, ולגרום לו להעדיף שוב ושוב את המותג שלנו על פני כל כך הרבה מותגים אחרים? כיצד נפתח אצל הלקוחות שלנו את הציפייה לאותו מבצע או הנחה משמעותית עבורו, שתגרום להם להגדיל את סל הקניה?

מתאימים את המועדון לעולם הצרכנות הדיגיטלי

התשובות לשאלות הללו טמונות בשאלה אחת קטנה, שהיום כבר לא ניתן לחמוק ממנה: היכן הלקוחות שלכם נמצאים רוב היום? נכון, הם בנייד. אז אם הלקוחות בנייד, מדוע שתמשיכו לדבר אליהם דרך כרטיסי פלסטיק? הרי העולם כבר מזמן התקדם לדיגיטל. לכן, בואו ונראה איך ניתן לפגוש את הלקוחות שלנו שם, ונתאים את מועדוני הלקוחות של היום לעולם החדש, ונתחיל לדבר ללקוחות בשפה שהם מבינים היום – שפת האפליקציות.

ניהול מועדוני לקוחות באפליקציה  

המשמעויות של ניהול מועדון לקוחות באמצעות אפליקציה רבות ורחבות הן עבור מנהלי המותגים והן עבור הלקוחות. שימוש בפיצ’רים נוחים ומתקדמים ביותר כגון דיוור ישיר באמצעות push notification מבוסס מיקום ושיגור הטבות באוטומציה יסייעו למנהלי המותג לחזק את אותו קשר שברירי ויקר עם הלקוחות שלהם ולשמר את נאמנותם. והלקוחות? ובכן, הם סוף סוף ירגישו שהם משהו מיוחד. שהם לא עוד שמות ומספרים, אלא שחושבים עליהם ומדייקים עבורם את המבצעים, ולא פחות חשוב, שהם יכולים להיות עצמאיים בשטח בכל הנוגע לניהול המועדון שלהם; להתעדכן באופן עצמאי בסטטוס החברות שלהם, בתוקף חברות המועדון ובהיקף הנקודות, וכמו כן ליהנות מכרטיסייה דיגיטלית שלא הולכת לאיבוד, לבחור לאילו מבצעים הם מעוניינים להיחשף, ולהשתחרר, סוף סוף, מכרטיס הפלסטיק בארנק.

הכתבה נכתבה על ידי TISMO:

טיסמו היא פלטפורמה טכנולוגית חכמה לניהול חברות מועדון באפליקציה, המגבירה את הנאמנות לרשת, מגדילה את היקף חברי המועדון והכי חשוב – את שיעורי הרכישות, כל זאת מתוך יצירת משוואה כדאית גם לעסק וגם ללקוחותיו.

המערכת כוללת אפליקציה שתשמש את חברי המועדון, וממשק ניהול מתקדם שבאמצעותו כל עסק יכול לנהל את מועדון הלקוחות שלו. הצטרפות למועדון בלחיצת כפתור, דיוור חכם באמצעות Push Notifications, הודעות מבוססות מיקום, ניהול כרטיסיה דיגיטלית, קופונים דיגיטליים, רכישה ישירה באפליקציה ועוד. לפרטים נוספים: https://tismoapp.com

By |2018-09-15T10:29:26+00:00אוגוסט 20th, 2018|מאמרים מקצועיים, ניוזלטר|