נכתב על ידי: נירית טורטן
לכל אחד ואחת מאיתנו יש משהו אחד מיוחד שאין דומה לו, ממש כמו הדנ”א שמשמש כברקוד שלנו.
בעידן הדיגיטלי של היום, ביסוס נוכחות מקוונת חזקה, מעוררת השראה, מחברת, מקדמת ומעניקת ערך אנושי הינה חיונית כדי שעסקים ישגשגו במדיה ויוכלו לשווק את עצמם בדרך שאין לה דומה. במיוחד עכשיו כשהמדיה החברתית ושיווק דיגיטלי משמשים ככלים רבי עוצמה, חיוני לרתום את הפוטנציאל שלכם ולבטא את גורם ה-X הייחודי שבכם שמבדיל אתכם מהמתחרים. מאמר זה יחקור את החשיבות של ערכים בשיווק עסקי, אומנות כתיבת טקסט שיוצרת חיבור אנושי, את המשמעות של ההצעות הנבדלות שלכם, ואת הגורמים המרכזיים שיש לקחת בחשבון בעת יצירת מסרים עבור רשתות מדיה.
“אנשים ישכחו מה אמרת, אנשים ישכחו מה עשית, אבל אנשים לעולם לא ישכחו כיצד גרמת להם להרגיש” כך אמרה מאיה אנג’לו עוד לפני שהבינה כמה משמעותית הייתה האמירה האינסופית שלה.
ערכים והקשר שלהם לשיווק עסקי
הערכים שלכם הם המצפן שמנחה את זהות העסק ומהדהד את הקשר שלכם קהל היעד שהגדרתם לעסק, כאשר הם מסתנכרנים באופן ישיר עם יעדי השיווק שלכם, הם הופכים לכוח מניע שמייחד אתכם ולאן שלא תלכו ייזכרו את מה שגרמתם להם להרגיש כשקראו אתכם. שילוב הערכים שלכם בנוכחות המקוונת מאפשר לכם לבסס תדמית מותגית אותנטית ועקבית. על ידי ביטוי ברור של הערכים שלכם באמצעות מדיה חברתית ושיווק דיגיטלי, אתם מושכים לקוחות בעלי דעות דומות שמתחברים לעשייה שלכם, וכתוצאה מכך תיצרו נאמנות של הלקוחות והעוקבים והצלחה ארוכת טווח.
עשו רשימה של עשרה ערכים עיקריים שלכם, ועל כל ערך כתבו פוסט שמספר איך זה מתבטא בעשייה העסקית שלכם, זכרו שעליכם ליצור חיבור אנושי עם הקוראים שלכם, לכן ככל שיותר תהיו אותנטיים במסרים שאתם מעבירים כך תגרמו לעוקבים לרצות להכיר אתכם לעומק ולרכוש את השירותים/המוצרים שלכם.
כוחו של הקשר האנושי בכתיבה
כתיבת טקסט שיוצר חיבור אנושי הינה משנה משחק בעולם השיווק המקוון. לא מדובר רק בקידום מוצרים או שירותים; מדובר ביצירת קשרים אמיתיים עם הקהל שלכם. תחשבו מה הקהל שלכם רוצה לגלות על העשייה שלכם מה הצרכים שלו, מה הכאבים שלו, מה הפתרונות שהם מחפשים. צרו מעורבות של העוקבים שלכם על ידי שימוש בשפה ניתנת לזיהוי, טכניקות סיפור ומשיכה רגשית. הצגת נקייה ואותנטיות בכתיבה שלכם מאפשרת ללקוחות פוטנציאליים להתחבר ברמה עמוקה יותר, תוך טיפוח אמון ונאמנות. על ידי התייחסות לנקודות הכאב, הרצונות והשאיפות שלהם, אתם יכולים ליצור בתוכם רצון עז לקנות ממך.
חשיפת ההצעה הייחודית שלכם
מה שמייחד אתכם מהמתחרים היא הדנ”א הייחודי שלכם שמתבטא במשהו אחד- הלמה שלכם!!!
כשקהל העוקבים שלכם מבין למה אתם עושים את מה שאתם עושים, לפני שאתם מספרים את האיך ואת הכמה, אתם כובשים אותם מבלי למכור להם דבר מלבד את מי ומה שאתם. אתם הוא הדבר היחיד שאין לאף אחד אחר שמתחבר לעסק שלכם. משם תפתחו את הייחודיות שלכם דרך מוצר נישה, שירות מהפכני או הגישה החדשנית שלכם לפתרון בעיות. הדגשת היתרון המובהק הזה בנוכחותכם המקוונת חיונית למשיכת הקהל הנכון. כתבו מדוע ההצעה שלכם היא בעלת ערך- שוב תספרו את זה באותנטיות דרך הלמה שלכם, כיצד היא פותרת את הבעיות שלהם או משפרת את חייהם, ומדוע הם צריכים לבחור בכם על פני מתחרים. על ידי הצגת הצעת המכירה הייחודית שלכם בעקביות, אתם ממצבים את עצמכם כמומחים המומלצים בתחומך.
הבעת מסרים המשקפים את זהותך
הנוכחות המקוונת שלכם צריכה באופן עקבי לשקף מי אתם ומה האני מאמין שלכם, מה הוביל אתכם לעשות את מה שאתם עושים, תחלקו נקודות מפנה בחייכם שנתבו את המסלולים של הוויז האנושי בחייכם, הכניסו את האישיות, הערכים והקול שלכם לתוכן הכתוב שלכם. אותנטיות היא המפתח בבניית אמון וטיפוח קשרים. בעת יצירת מסרים, שקלו היטב את ההעדפות, הצרכים והשאיפות של קהל היעד שלכם. התאימו את התוכן שלכם כך שיהדהד אותם ושיזכרו אתכם ויקבלו ממכם ערך אנושי שיעניק להם כלים פרקטיים, תוך כדי שמירה על נאמנות לעצמכם. שאפו לאיזון שיציג את המומחיות שלכם תוך כדי דיבור בשפה שלהם. על ידי כך, אתם יוצרים קשר רגשי חזק עם הקהל שלכם, מעודד נאמנות ושגרירים שמספרים את הסיפורים שלך הלאה לחברים ולמכרים שלהם.
״ אנשים לא קונים את מה שאתם עושים, אלא את הסיבות שבגללם אתם עושים את זה״ סיימון סינק
סיימון הוא סופר ומרצה בריטי-אמריקאי. הוא מחברם של חמישה ספרים, ביניהם “Start With Why”
ו ב“The Infinite Game” בהרצאותיו ברחבי העולם הוא חולק את סיפור הלמה של מעצמות שהצליחו כנגד כל הסיכויים להיות מותגים אינסופיים כמו APPLE לדוגמא.
גורמים מרכזיים בכתיבת טקסט עבור רשתות מדיה
כתיבה יעילה עבור רשתות מדיה דורשת גישה אסטרטגית. ראשית, אחרי שהבנתם את הלמה שלכם תגדירו את קהל היעד שלכם ואת הפלטפורמות שהם פוקדים. התאימו את סגנון הכתיבה שלכם לצרכים והרצונות של קהל היעד שקורא אתכם, זכרו חשוב לכתוב את מה שהקהל מבקש לדעת ולא מה שאתם רוצים לספר, בין אם זה כיתוב תמציתי ושובה לב אינסטגרם, מאמר בבלוג מעורר מחשבה או פוסט אינפורמטיבי בלינקדאין. עקביות במיתוג ובטון חיונית בכל הפלטפורמות, מבטיח נוכחות מקוונת מגובשת ומזוהה. שלב מילות מפתח והאשטאג רלוונטיים כדי לייעל את הנראות והטווח. לבסוף, עודדו מעורבות על ידי סיום הפוסטים שלך בשאלות פתוחות, קריאות לפעולה או הזמנות לקהל שלך לשתף את החוויות שלו.
לסיכום, בניית נוכחות מקוונת אטרקטיבית באמצעות כתיבה עסקית ואינטואיטיבית היא חיונית בנוף הדיגיטלי של היום. על ידי התאמת הערכים שלך למאמצי השיווק שלך, יצירת קשרים אנושיים באמצעות כתיבה אותנטית שמשקפת ללא עוררין את האקס פקטור שלכם, הצגת ההצעה הייחודית שלכם והבעת מסרים המשקפים את הדנ”א שלכם, אתם יכולים לרתק את הקהל שלכם ולבסס נוכחות חזקה של המותג. זכרו לשקול גורמים חשובים כגון התאמת סגנון הכתיבה שלך לרשתות מדיה שונות, שמירה על עקביות ויצירת מעורבות עם הקהל שלך. אמצו את ה-X factor שלכם וגלו את הפוטנציאל האמיתי של העסק שלכם בתחום המקוון.
קצת עליי נירית ארטין BODY SPEECH AND MIND
יוצרת תוכן, משקפת תדמיתית ומאמנת מנטלית לתודעה חיובית, מתמחה בטכניקות שיח פרונטלי ודיגיטלי. מנחת תכנית לימודי CREATIVE STYLE- שילוב של התודעה החיובית באמצעות מסרים בנראות, בכתיבה, בדיבור ובחשיבה, השיווקית והיצירתית במכללת רמת-גן, מנגישה דרך מפגשים אישיים וקבוצתיים, מומחיות לשונית ושיטות ריפוי אשר מבוססות על העברת מסרים בשלושה עולמות: הפיתוח המנטלי, התדמית הפרונטלית והנוכחות הדיגיטלית העסקית והשיווקית. בעלת ניסיון רב בכתיבת כתבות בישראל היום, מאקו ועוד מגזינים וראיונות בטלוויזיה בערוץ 13.
נירית ארטין BODY SPEECH AND MIND –
טלפון: 052-3694018
מייל: [email protected]
קישורים לעמודי המדיה שלי:
פייסבוק:
https://www.facebook.com/niritertin?mibextid=LQQJ4d
אינסטגרם:
https://www.instagram.com/nirit_ertin_creative_style?igsh=MW01OWNkcTM5OHlyNA%3D%3D&utm_source=qr