המאמר נכתב ע”י “קבוצת באלאנס“
כתיבת תוכנית עבודה שנתית
תוכנית העבודה השנתית מהווה כלי עזר בניהול היעדים, המטרות והאסטרטגיה השיווקית ומשקפת את עיקרי הפעולות והעוגנים שיש לבצע בתקופה נתונה, כדי להגיע מהמצב הקיים למצב עתידי רצוי.
רגע לפני שמתחילים כדאי להסתכל על השנה שחלפה ולהבין מה היו היעדים ומה קרה בפועל. מה עבד לנו? מה התפספס? מה הפערים בין הרצוי למצוי? היכן היתה גדילה ולעומת זאת איפה היתה ירידה?
כשבאים לכתוב תוכנית עבודה חשוב לשים לב:
- כתבו מטרות המחוברות להגדרת התפקיד שלכם ולתחומי האחריות שלכם בעסק.
- על תוכנית העבודה להיות שאפתנית אך ריאלית – וניתנת למדידה כמותית ואיכותית.
- חלקו את השנה ליעדים רבעוניים – ככה נוכל להשלים את הפער ולזהות מגמות בין רבעון לרבעון.
- בכל רבעון – תנו תשומת לב ל-5 הערוצים המרכזיים לניהול עסק- הגדלת כמות לקוחות, שיווק ופרסום, שיתופי פעולה, אירועים מיוחדים, מקצועי – חניכה. לכל יעד פורטים את כל מכלול הפעילויות (משימות) שצריך לעשות
- קבעו שגרה פעם ברבעון סטטוס תכנון מול ביצוע.
- השאירו מקום לשינויים מפתיעים
אז בואו נתחיל:
- מהם היעדים לשנת העבודה? (יעדים כמותיים ויעדים איכותיים)
- מה צריך לעשות כדי להשיג יעד? (משימות)
- מי אחראי על המשימה? (חלוקת תפקידים)
- מה התקציב? (חלוקת משאבים)
- איך נדע שהשגנו את היעד? (מדידה)
- קצב עמידה ביעדים (מצפן)
- דוגמא ליעדים כמותיים – כמות שיחות יוצאות, כמות מוצרים שימכרו, סהכ הכנסות בכסף ועוד…
- דוגמא ליעדים איכותיים – אחוזי מכירה מתוך שיחות, אחוזי ביטול מתוך אינטאקציות, אחוזי מכירה במחיר מלא ועוד…
המאמר נכתב ע”י קבוצת באלאנס המתמחה בייעוץ, הנחיה, הדרכת קבוצות ויחידים וליווי מעשי בתחום המקצועי והאישי.