נטוורקינג- התמהיל הנכון להצלחה

חן הילה דורון- מנכ”לית ובעלים שותפה של ארגון הנטוורקינג “קישורי אימהות”-
נטוורקינג לקידום אימהות בעלות עסק עצמאי

חברת מועדון Allclub

http://kishureyimahot.co.il

רבים ורבות מחבריי וחברותיי, בעלי ובעלות עסקים בארץ ובעולם, משתמשים בפלטפורמת ארגוני הנטוורקינג על מנת לשווק ולקדם את העסק שלהם.

למה זה טוב?
ובכן, פלטפורמת הנטוורקינג מעניקה שפע של כלים עסקיים, אותם ניתן ללמוד תוך כדי עשייה, במינימום השקעה ומקבלים מקסימום תוצאות.
זו אינה קלישאה, זו הלכה למעשה!
אבל, כמו כל דבר שדורש זמן, סבלנות והתמדה, כך גם הנטוורקינג- זה דורש זמן, המון סבלנות יחד עם התמדה וזה דורש גם התמקצעות והתמצאות בשפה.
הנטוורקינג הוא למעשה שפה ,שאותה ניתן ללמוד בקלות וליישם בתוך העסק ובכך להפוך להיות “חיית נטוורקינג”.

מה חשוב לדעת?
אחד הדברים, ואולי החשובים ביותר בנטוורקינג, שממנו דווקא הרבה אנשים חוששים ובדיוק בגלל זה הם מתרחקים מהנטוורקינג, הוא היכולת לעמוד ולהציג את העסק בפני בעלי עסקים נוספים, שבאים גם הם כדי לשווק את עצמם ולייצר שיתופי פעולה והפניות הדדיות.
החשש הזה גורם לרבים לוותר מראש וכאן אני נכנסת לתמונה, כי לעמוד מול קהל ולהציג את העסק יכול להפוך לחוויה נעימה וחיובית.

חשוב להבין שבנטוורקינג השלם גדול מסך חלקיו, כלומר המעגל או הקבוצה העסקית נפגשים כדי לייצר זה לזה יותר עבודה אבל יחד עם זאת כדי ללמוד ביחד, להתקדם ולהתפתח ביחד, וכולם, פחות או יותר נמצאים בשלב דומה בעסק שלהם.
מי שמגיע לנטוורקינג אינו בהכרח הופך להיות הלקוח שלי וכשמבינים את זה, זה עושה את הדברים להרבה יותר פשוטים.

 

זה יותר פשוט ממה שחושבים…
כשאני מגיעה למפגש עסקי כדי לשווק את עצמי, וכשאני מספרת על עצמי, אני למעשה מגיעה למקום שבו יש לי “חברים לאותה צרה”, גם הם מתמודדים עם אותם לבטים ואותן השאלות והדילמות בנוגע לעסק שלהם. גם הם מגיעים כי הם רוצים יותר לקוחות ויותר כלים לפיתוח העסק שלהם, וזה בדיוק מה שהנטוורקינג נותן.
חלקם, אם לא רובם הגדול, בעלי שירות או מוצר שיכול לעזור לי ולקדם אותי. חלקם, אם לא רובם, מכירים את הלקוחות שלי, רק שלרוב הם לא יודעים זאת עדיין.
בדיוק בנקודה הזו התפקיד שלי לספר על כך, להציג את המוצר או השירות שלי ואת הלקוחות שלהם הוא מתאים. אני צריכה לשתף בבשורה ובמוצרים והשירותים המיוחדים שלי (גם אם אלו שאיתי בקבוצה הם קולגות שעוסקים באותו התחום בדיוק). כך אני גם לומדת לדייק את עצמי כמה שיותר ולהתאים את עצמי ללקוחות הקיימים שלי או לנוספים שלא חשבתי עליהם.  
כשאני מציגה את עצמי מפעם לפעם, אני רק הולכת ומשתפרת, מקשיבה לפידבקים ולומדת לשפר את ההצגה שלי.
מפגשים נוספים עם קולגות, מפגשי אחד על אחד, גורמים לי לדייק את עצמי ולהבין על אילו צרכים אני עונה ומה אני יכולה לעשות טוב יותר עבור העסק שלי ועבור הלקוחות שלי.

דרך הפלטפורמה אני מקבלת ולומדת עוד כלים ותכנים בזמן קצר יחסית ובכך העסק שלי גדל ומתפתח.
דרך הפלטפורמה אני יוצרת קשרים חדשים ומפתחת קשרים קיימים, ולומדת להשתמש ברשת הקשרים הזו כדי להרוויח יותר עבור העסק שלי.


לעשות נטוורקינג לא צריך לדעת מראש, זה לא כשרון שנולדים איתו. אם כי כולנו במקום מסוים עושים נטוורקינג בצורה כזו או אחרת בחיי היום יום שלנו, ולפעמים ללא מודע בכלל.
את השפה הזו בהחלט ניתן ללמוד וככל שמעמיקים את הקשרים ומשתתפים בכמה שיותר מפגשים משפרים את הביצועים והיכולות האישיים והתוצאות העסקיות לא מאחרות לבוא.

 

אז איך בוחרים את קבוצת הנטוורקינג הנכונה עבורי?
יש לא מעט ארגוני נטוורקינג בארץ, חלקם אפילו בינלאומיים, כמו BNI ו- IBC. יש ארגונים גדולים, המונים עשרות אלפי בעלי עסקים החברים בקהילה העסקית ויש ארגוני בוטיק קטנים כמו פורומים מקומיים השייכים לרשות המקומית, ארגונים מגדריים או בתחום מסוים (לאימהות ולנשים, למקצועות מסוימים כמו מאמנים, אדריכלים, יועצי מס, עו”ד וכיו”ב) והתארגנויות פרטיות שנועדו לקשר בין בעלי עסקים.
בסופו של דבר לכל ארגון או התארגנות יש קוים מנחים ואג’נדה שמייחדת אותם ומה שחשוב הוא החיבור האישי.
כדאי לזכור שגולת הכותרת בשיווק היא פיתוח מערכת יחסים. אנשים עושים עסקים עם אנשים, אנשים צורכים שירות או מוצר כי הוא מעורר אצלם רגשות, נוגע בהם ועונה להם על “כאב”.

בנטוורקינג אנחנו עוסקים ביצירת מערכות יחסים כאלו, עם קולגות, עם בעלי עסקים שמעניקים שירות או מוצר משלים למוצר שלנו, עם כאלה שמכירים את הלקוחות שאני רוצה שיגיעו אליי וחשוב לי שיכירו אותי הכי טוב כדי שידעו להיות השגרירים שלי.
לכן, כשאני בוחרת את הקבוצה אליה ארצה להשתייך, אבחר אותה לפי האנשים הנמצאים בה, התמהיל העסקי שיכול להניב שיתופי פעולה, לפי ההרכב שיכול לקדם אותי ולעזור לי להביא את העסק שלי ליעדים חדשים, שיגרמו לי להתפתח אישית ועסקית ולייצר הפרייה הדדית.
יש אנשים שנמצאים בכמה קבוצות נטוורקינג ומצליחים לייצר לעצמם רשת עסקית רחבה. מה שחשוב לדעת שהשתתפות בקבוצת נטוורקינג מצריכה גם מידת מחויבות כלפי חברי הקבוצה והנטייה להתפזר עלולה לפעמים לפגוע בהצלחת העסק והמיקוד של אותו בעל עסק.
אז רגע לפני שלוקחים החלטה- תרגישו האם אתם במקום הנכון ולמקום הזה אתם רוצים להשתייך ולקחת חלק. אם התשובה היא כן- התחלתם במסע להגדלת העסק שלכם.
בהצלחה!

By |2018-03-29T09:39:45+00:00מרץ 18th, 2018|מאמרים מקצועיים, ניוזלטר|