שכחו אותנו בבית או שאנחנו שכחנו מהו הכוח שלנו?

המאמר נכתב ע”י “אתי רז”

נכון לתחילת שנת 2021 קיימים בישראל 573,500 אלף עסקים. מעל ל95% מהם הם עסקים קטנים ובינוניים. אם למישהו יש ספק מדוע הם צריכים לעניין את כולנו, הרי שעסקים אלו ייצרו בשנים האחרונות מעל 60% מקומות עבודה חדשים, וביחד מהווים כ-40% מכלל התוצר הגולמי במשק.

אם כן, מדוע מגזר העצמאים והעסקים הקטנים אינו נחשב בישראל כקבוצת כוח משפיעה וחזקה?

ראשית, מכיוון שאנחנו לבד. אין לנו ייצוג אמיתי. אין לנו הגנה, ולא, גם אין לנו רשת ביטחון. חוקי המשחק לא באמת ברורים לנו והרבה פעמים אנחנו מפסידים או קורסים. ומכאן עולה השאלה : מדוע לעסקים הקטנים והבינוניים אין כוח?

למעשה, אין תשובה אחת וודאית לשאלה הזו. ראשית, אין כיום גוף אחד שבאמת מייצג אותנו ומוביל את ציבור העסקים הקטנים והבינוניים. היום זה יותר בסגנון של “תפסת מרובה, לא תפסת”. יש לא מעט ארגונים שמצהירים שהם קמו על מנת לדאוג לעסקים הקטנים והבינוניים, וכל אחד מהם טוען שהוא זה שידאג לצרכים של העסקים.

עד לתקופת הקורונה, היו , כאמור, מספר ארגונים שקמו במטרה לייצג את העסקים הקטנים והבינוניים. לכל ארגון היה אינטרס וטריגר כזה או אחר לפעול. וכפי שהם צצו, אט אט חלקם התפרקו, מסיבות כאלו ואחרות או מצאו את עצמם מדורגים במקומות כאלה ואחרים בפוליטיקה, וחלקם נשארו לייצג רק חלק ממגזר העסקים.

משבר הקורונה הכה בחוזקה בארץ ובעולם כולו, פגע בהמוני אנשים וארגונים, ולא חס גם עלינו ועל תחומי הכלכלה והעסקים. בין הראשונים לחוש את נחת זרועה של המגפה ואת השפעותיה, הוא ציבור העצמאים ובעלי העסקים הקטנים והבינוניים בישראל, שחטף מכה אנושה כתוצאה ממשבר מתמשך שכזה.

שכן, אותנו לא הוציאו לחל”ת, חלקנו לא קיבלו מענקים או שהיו לא מספקים, חלקנו נאלצנו לסגור את העסקים ולוותר על החלום, ואחרים עדיין נלחמים בשיניים. מעטים מאד, הצליחו למנף את התקופה ולהצליח להרוויח יותר.

המשבר הביא איתו צרכים חדשים. כך שנולדו עוד קבוצות, ארגונים ועמותות שקמו במטרה לאגד בתוכם את כלל ציבור העסקים הקטנים והבינוניים, וכל אחד בטוח שהוא הכי טוב ומדויק לטובת העסקים הקטנים והבינוניים. ולמעט חבירה להפגנות ביחד, אותם ארגונים שמייצגים אותנו העצמאים ובעלי העסקים, די מתחרים האחד בשני. כל ארגון מושך לצד שלו וטוען שהוא זה שיוביל להצלחה כזו או אחרת.

מי עומד עם היד על השאלטר שלנו?

אפשר להניח שהמטרה של כולם היא מטרה טובה – לקדם את העסקים (ואולי גם להתקדם פוליטית). אבל היי, אם אנחנו העסקים הקטנים והבינוניים לא “סגורים” על עצמנו בדרישותינו, אז מי שם באמת יקשיב לנו (פעם אמר לי זאת שר בממשלה).

כולם מדברים על עסקים הקטנים והבינוניים, אנחנו נושא בוער בסדר היום הציבורי ועדיין, לא באמת קורה דבר ממשי שמשפיע עלינו לטובה! כולנו מכירים את ציבור העובדים השכירים, המונהג ע”י וועדי העובדים, תחת ארגון אחד גדול שמייצג אותם ודואג לצרכים שלהם וכזה שעומד יציב ואיתן עם היד על השאלטר ומשק שלם חושש ממנו. ואני שואלת : מתי זה יקרה גם אצלנו?

אז מה כן נכון לנו, בעלי העסקים?

יש מגוון רחב של דברים שאנחנו יכולים לעשות, הראשון שבהם הוא לפעול ביחד!

עלינו לקום ולהתאגד, לא בהפגנות, אלא באחדות אחת גדולה, עם מטרה אחת חשובה ומהותית שבאה לקדם מגזר שלם! שבאה לחזק מגזר גדול שמחזיק באמת את כלכלת מדינת ישראל. כי רק ביחד אנחנו כוח משמעותי.

לפיכך, כחלק מהפעולות שיש לנקוט , עם פתיחת השנה החדשה, שממשיכה לצערנו להיות מאתגרת במיוחד עבור ציבור העצמאים, שנה של משבר כלכלי מתמשך ומחריף לעסקים במשק הישראלי, שאמורים להיות בעלי השפעה וכוח כקבוצה חזקה ומחוזרת, בחרתי לעשות מעשה ולהוציא כרטיס אשראי ייעודי לבעלי עסקים עצמאים, ביוזמת ALL CLUB BUSNIESS ובשיתוף פעולה של חברת האשראי MAX.

הכרטיס החדש יספק לבעלי העסקים הנחות והטבות במגוון תחומים , כמו גם גם פריסת מיסים ל-2 תשלומים ללא ריבית והצמדה (ארנונה, מים, מע”מ מס הכנסה וכדומה), ממש כפי שלשכירים רבים מוצע כרטיס מועדון השייך למגזרים רחבים (כמו חבר, עובדי מדינה, לשכת עורכי הדין, ארגון המורים ועוד).
המועדון שהקמתי נולד לפני כמה שנים, כשגיליתי להפתעתי, עם יציאתי מכלוב הזהב של עולם השכירים, בו עבדתי במשך שנים רבות בתפקידי ניהול מגוונים, כעצמאית, שאני לא שייכת למועדון ולא חלק מהקליקה שמקבלת הנחות והטבות, ושאף אחד לא שומר עלי ורוצה בטובתי .
מועדון העצמאים הוקם במטרה לסייע ולתמוך בקבוצת בעלי העסקים בארץ, תוך הובלת מערך מקצועי ועסקי, ולפיכך, אני מרגישה מלאת סיפוק ושליחות, עם פתיחת השנה האזרחית החדשה, להתקדם עוד צעד בנושא זה ולבשר לעצמאים שמגיע לנו יותר, מגיע לנו לשלם פחות או לפחות לזכות ברכישה מסובסדת כי באמת הגיע הזמן להוביל שינוי צרכני חסר תקדים בארץ!
המאמר פורסם באתר spotit: קישור למאמר לחצו כאן
ברוכים הבאים 2020
איך מייצרים לידים איכותיים
Close העגלה שלי
Close רשימת משאלות
Close נצפו לאחרונה
Close
השווה מוצרים (0 מוצרים)
Compare Product
Compare Product
Compare Product
Compare Product
Close
קטגוריות